Potrzebujemy drugiego człowieka, aby stać się człowiekiem.
Potrzebujemy pożywienia, aby żyć.
Potrzebujemy słowa pisanego, aby nakarmić naszą duszę, poszerzyć wiedzę, rozbudzić wyobraźnię, a przede wszystkim własną wrażliwość.
Dlaczego nie czytamy?

środa, 5 kwietnia 2017

Karuzela - Agnieszka Lis


Agnieszka Lis
Karuzela
Wydawnictwo: Czwarta Strona
Ilość stron: 630
Styczeń 2017
ISBN: 978-83-7976-595-9
Oprawa: miękka

Sama nie wiem co mam napisać o tej książce, wzbudziła we mnie całą masę emocji, żal, łzy, lęk. "Karuzela" to powieść niezwykła, nie należy do kategorii książek zwyczajnych, popularnych i lekkich obyczajówek. Kolejny raz autorka mnie zaskakuje bardzo pozytywnie. Wcześniej czytałam "Pozytywkę", bardzo mi się spodobała, więc po "Karuzelę" sięgnęłam tak po prostu, na zasadzie, bo autorka fajnie pisze, więc sobie poczytam coś ambitniejszego. Nie spodziewałam się jednak, że "Karuzela" poruszy mnie aż tak głęboko. Tematyka poważna, młoda kobieta, ostra białaczka, zmagania z chorobą, małe dzieci, miłość i pragnienie życia. Wszystko zamknięte w sześciu miesiącach, zwykłe dni zabieganej mamy, codzienne obowiązki, powszedniość i nagle grom z jasnego nieba, rutynowe badania i dramatyczna diagnoza, zaczyna się inne życie. Tak często nie doceniamy codzienności, szarości dnia, nawet problemów, które ubarwiają życie. Wydaje nam się, że czasu mamy dużo, a zdrowie i życie dane nam jest raz na zawsze.
Powieść o kruchości wszystkiego, szczęścia, życia, zdrowia, rozwala nasze poczucie bezpieczeństwa, powala szpitalną codziennością, otwiera oczy na takie sfery istnienia człowieka, o których często nie chcemy wiedzieć, wzrusza i daje wiele do myślenia. Bardzo wartościowa książka.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...