Potrzebujemy drugiego człowieka, aby stać się człowiekiem.
Potrzebujemy pożywienia, aby żyć.
Potrzebujemy słowa pisanego, aby nakarmić naszą duszę, poszerzyć wiedzę, rozbudzić wyobraźnię, a przede wszystkim własną wrażliwość.
Dlaczego nie czytamy?

czwartek, 12 marca 2020

Wenanty Katarzyniec Polski Szarbel - Tomasz P. Terlikowski

Tomasz P. Terlikowski
Wenanty Katarzyniec Polski Szarbel
Wydawnictwo: Esprit
Ilość stron: 269
Marzec 2018
ISBN: 978-83-65847-70-6
Oprawa: miękka

Przyznaję, że bardzo trudno mi się czyta biografie, autobiografie, książki historyczne, teologiczne. Przebrnięcie przez tego typu literaturę jest dla mnie ogromnym wyzwaniem, muszę się bardzo dopingować, trzymać w ryzach, czasami zmuszać do przeczytania, dzieląc sobie książkę na fragmenty czy rozdziały i przedzierać się przez tekst. Samodyscyplina skutkuje i od czasu do czasu udaje mi się w krótkim czasie przedrzeć przez literaturę religijną. Wyzwaniem dla mnie tym razem był już sam autor. Terlikowski potrafi mnie uśpić zawsze, jednak tym razem tak łatwo się nie dałam. Poznałam Wenantego Katarzyńca, młodego zakonnika, który został świętym. Jego krótkie życie było pełne biedy, trosk, wyrzeczeń, mozolnej pracy nad sobą, ale miał cel i do niego dotarł. Czy można urodzić się świętym? Patrząc i poznając Wenantego śmiało mogę powiedzieć, że tak.
Książkę czyta się trudno, współczesny człowiek nie zawsze jest w stanie zrozumieć mentalność, postrzeganie i sposób postępowania ludzi, którzy żyli na przełomie XIX i XX wieku. Wenanty żył 32 lata, jego życie było pełne żarliwej wiary, pobożności i przestrzegania reguł zakonu, nade wszystko wpatrzony w Najświętszy Sakrament. Był doskonałym spowiednikiem, nauczycielem, kierownikiem duchowym. Warto poznać i zapamiętać naszego niezwykłego świętego.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...