Potrzebujemy drugiego człowieka, aby stać się człowiekiem.
Potrzebujemy pożywienia, aby żyć.
Potrzebujemy słowa pisanego, aby nakarmić naszą duszę, poszerzyć wiedzę, rozbudzić wyobraźnię, a przede wszystkim własną wrażliwość.
Dlaczego nie czytamy?

czwartek, 28 czerwca 2018

Moja druga młodość - Mira Kowal


Mira Kowal
Moja druga młodość
Wydawnictwo: Dygresje
Ilość stron: 280
Luty 2018
ISBN: 978-83-65419-80-4
Oprawa: miękka

Bardzo dziękuję wydawnictwu Dygresje za przesłanie egzemplarza i bardzo przepraszam, że moja króciutka recenzja pojawia się dopiero teraz, ale ściemniać nie zamierzam i piszę dlaczego tak się stało. Otóż, jak podejrzewam, znaczne grono czytelników wybiera książkę oglądając okładkę, szczególnie wtedy, kiedy nazwisko autora niewiele mówi lub jest mało znane. Tak więc książka przyszła, ale wraz z nią pojawiły się inne, które wyglądały przy "Mojej drugiej młodości" jak przysłowiowe milion dolarów. Cóż, ile znaczy opakowanie? Tak więc książka troszkę poleżała, ale kiedy w końcu okładka została uchylona, a moje oczęta przebiegły po paru linijkach, to zostałam "wciągnięta" i tak już pozostało do ostatniej stroniczki.

Powieść jest świetna, pełna humoru, niesamowitych zdarzeń, nie twierdzę, że niemożliwych, broń Boże, no bo nawet mnie zdarzają się rzeczy nieprawdopodobne, wiem, że niektóre kobiety po prostu tak mają, takie chodzące kataklizmy. Nasza bohaterka, to niemalże moja rówieśnica, więc zna życie jak ja, szaleje jak ja, wymyśla jak ja, martwi się jak ja i ma nawet szurnięte przyjaciółki, dosłownie jak ja! Książkę naprawdę czyta się jednym tchem, a wyczyny bohaterek bawią do łez i pewnie jeszcze długo będą wracać we wspomnieniach. Mira Kowal ma ewidentne zacięcie do świetnych komedii. "Moja druga młodość" to dowód, że kobiety potrafią wiele, a ich wyobraźnia i marzenia doprawdy nie mają granic. Tylko takie kochać!
No i sprawdza się porzekadło, aby nie oceniać książki po okładce, bo niestety w okładce "do bani" skrywa się wyjątkowa komedia, a humor sytuacyjny wylewa niemal z każdej strony. Super czytanie!
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...